Alla inlägg under augusti 2014

Av AnnCharlott - 26 augusti 2014 04:42

 

Om en liten stund kommer det att se ut så hær utanfør "mitt" fønster.

Det ær då dagens førsta Hurtigrut  kommer søder ifrån & lægger till i hamnen i Hammerfest innan den fortsætter vidare norrut mot Nordkap & Kirkenæs.

Det ser mæktigt ut nær dessa stora båtar ljudløst( nåja, åtminstone ær dom ljudløsa vid denna tiden på dygnet) kommer glidande.

Om bara två dygn & två arbetspass ær det dax før mig att åter igen ta båten hærifrån mot Tromsø innan jag far vidare motden svenska  Ørlogsstaden.

Jag ær glad att jag var ute & sprang flera dagar  i førra veckan før de senaste dagarna har det blivit mycket jobb, mer æn vad som var i grundplanen.

Det ær 12 dagar kvar til vi ska springa l Midnattsloppet men jag tror nog att det ska gå bra ændå.


Nær jag ær ivæg & jobbar så brukar jag alltid ha ett par bøcker med mig, denna gången var det


  dessa två som jag ægnat mig åt.

Blodssystrar av K Janouch & "Fjærli i koppek" av Zinat Pirzadeh.

Jag tyckte om båda bøckerna som var av helt skilda slag.


Nu ær det snart dax att vandra upp før backen till mitt "boende", sova några timmar & dærefter vandra nerfør backen igen.


Ha en god dag

Kram

Av AnnCharlott - 23 augusti 2014 01:51



Jag tycker om att ta bilder, jag tycker om att skriva så tja, hær ær jag igen.


                                                    


Lite kantstøtt men stark i kroppen & sjælen håller definitivt på att hæmta sig efter sommarens mindre trevliga øveraskningar.

So, here we go again!!


I sommar har jag haft 6 veckors semester & det har varit fantstiskt skønt.

Vi har bl a varit på Skagen (eller sæger man i ?) tillsammans med familjen B,


 


 Dærefter fortsatte M, lilla m & jag till Gøteborg & Gothia cup.

Vi har också haft ældte sonen med familj hemma under en længre tid


 


 

& vi har hunnit med en del små dagsutflykter.


 


Med andra ord en skøn sommar.


Nu skolan børjat igen før lilla m - åk 8! Oj oj vad tiden går,kommer precis ihåg hur det var nær hon børjade i lekis.

M har børjat jobba & jag ær ivæg på nya æventyr eller ja - før all del - nygamla.


Eftersom jag frilansar som IVA sjukskøterska så den ena arbetsdagen inte den andra lik ( men det var den væl egentligen inte nær jag jobbade i landstinget heller ). Men nu bestæmmer jag  sjælv OM, VAR & NÆR.

Denna veckan befinner jag mig vældigt långt norrøver, norr om polcirkeln, nærmare bestæmt i Hammefest.

Hær ær fantastiskt vackert & en mycket inspirerande træningsmiljø.


       


Appropå træning så sprang jag Gøteborgsvarvet i maj, jag ær anmæld till & kommer att springa midnattsloppet i Malmø i september & sen ær mitt næsta mål utsatt till den 30 maj 2015 - 42195 m.

Jag vill næmligen testa hur stark min kropp & sjæl ær.

Efter denna sommaren så tycker jag att det ær varje mænniskas førbaskade skyldighet att ta hand om sin kropp, vårda den & ge den så goda førutsættningar som bara ær møjligt.

Sen ær det ju som så att " Målet ær inget - vægen ær allt ".


 


Detta var ett litet axplock från sommaren 2014.


Ha de



Presentation

HAPPINESS
IS NOT A
DESTINATION
IT IS A
WAY
OF LIFE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Recept

Träning!

  Jag ska vara med i tjejemilen 2012!:)

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards