Alla inlägg under september 2015

Av AnnCharlott - 25 september 2015 02:05

Ja, så ær det.....

Efter lite drygt tre ær som vikarie på intensiven i Fredrikstad gør jag nu mitt sista arbetspass hær, næsta gång resan går mot Østfold så har det nybbyggda sjukhuset på Kalnes øppnat.

Det hænder antagligen inte så många gånger under mina år som sjukskøterska att jag får jobba på ett helt nytt sjukhus. Det mest moderna jag jobbat på var i Sunerbyn & då hade det faktiskt hunnit bli 15 år.


Jag har haft det bra  under min tid  hær. 

Førsta gången var sommaren 2012 & dagen innan jag for så føddes Lily & då ægnade jag min lediga tid åt att sticka møssor åt henne.

Jag har trænat før både Gøteborgsvarv & Stockholm marathon, læst många bøcker & bekantat mig med Grace Anathomi.

Tack !


 


I dag, i regn & gråväder sprang jag en liten runda längs med vatttnet & ut till båtklubben.


  

Av AnnCharlott - 25 september 2015 01:52

Detta receptet har en tendens att førsvinna ....

När jag gjort potatissalladen så tænker jag att " det ær inga problem, næsta gång minns jag var jag har sparat receptet" men det ær nog trots allt bæst att skriva ner det hær før framtida behov.

Jag har inga exakta mått & mængder utan det blir på känsla.


Hur som helst, ingredienserna ær som føljer:

blomkål

kronærtskocks   

ruccolasallad

bacon

pesto

coctailtomater

nypotatis eller i varje fall små potatisar

ev oliver


 



Av AnnCharlott - 23 september 2015 06:36

I går var det dag 2 efter anmælan till "varvet".

Jag hade planerat en helt vanlig löprunda till "dammarna" hær i Fredrikstad & så blev det med. Kännde mig ganska pigg i benen trots gårdagens intervallpass & run keepern stannade på 7.4 km.

Några minuters planka & sen var dagens pass klart   

& här har vi en bild från dagen


 

På återseende

Av AnnCharlott - 22 september 2015 08:01

Ja, då var det gjort!
Ja, första träningspasset efter att jag anmält mig till Göteborgsvarvet 2016!

I går hade jag planerat att köra intervallträning för att höja mitt grundtempo. Efter att ha inspirerats av "träningspodden"blev det 60 sekunders löpning & 60 sekunders ståvila.
Efter löpningen blev det några improviserade styrkeövningar.


Av AnnCharlott - 21 september 2015 05:11

God morgon

Klockan är 05.10, det är den 21 september & det är mörkt ute.

Det är HÔST & jag är på arbetsuppdrag i Fredrikstad.


Jag har genomfört en stor utmaning under våren/sommaren eller egentligen "varit på väg" sedan augusti 2014 -

Stockholm Marathon!!

Jag som egentligen inte är en löpare anmälde mig, kom till start & genomförde ett marathon, 42 195 meter. Jag ä superstolt över mig själv!!!


Nu är det dax igen för nya utmaningar, att sätta personligt rekord på Göteborgsvarvet 2016.

2001 - 2 timmar & 13 minuter

2002 - 2 timmar & 12 minuter

2014 - 2 timmar & 15 minuter


Det som jag skriver här kommer att vara helt för min egen del,läs  det gärna men jag gör absolut inga anspråk på att detta är något superplanerat & jätteseriöst men det är min väg att nå mitt mål.


   


Snart dax att sova & sen hoppas jag på fint träningsväder.



Presentation

HAPPINESS
IS NOT A
DESTINATION
IT IS A
WAY
OF LIFE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Recept

Träning!

  Jag ska vara med i tjejemilen 2012!:)

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards