Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Inspiration på topp !

Av AnnCharlott - 2 mars 2012 15:53

God morgon vackra marsdag  


Känner att det är dax för en ny kategori - viktresan!

Om man ska "gör något åt " vikten måste man ( i alla fall jag ) vara superinspirerad & det är jag nu. Av flera olika anledningar, bla en arbetskamrat som varit fantastiskt duktig & det fullkomligt strålar om henne, att jag till sommaren kommer att bli farmor ( & då vill jag inte vara en liten rund tant ) & att vi precis bokat en solresa till Mallorca, Alcudia. 

Här kommer recept på ett gott knäckebröd som är gott som ett litet mellanmål, receptet kommer från bloggen 56 kg.


Ett supergott fröknäcke


1 dl Solroskärnor
1 dl Sesamfrön
½ dl hela Linfrön
2 msk Pofiber
1 msk Fiberhusk
½ dl Kokosfett utan smak
2½ dl kokande Vatten
½-1 tsk Havssalt
Lite flingsalt att strö över

Blanda alla torra ingredienserna i en bunke. Smält kokosfett i en kastrull, tillsätt vatten och koka upp.
Häll därefter vätskan över fröblandningen, rör om ordentligt. Smaka av om smeten är lagom salt.
Låt stå och svälla en stund och häll sedan upp på en plåt med bakplåtspapper, sprid ut till en tunn kaka med bakskrapa. Strö över lite flingsalt.
Grädda på 150° i ca 45-60 minuter. Ta ut och markera fyrkanter med degskrapan.
Sänk temperaturen till 50 grader och låt stå och torka i ett par timmar. Knäcket ska vara hårt, inte segt.



Kram & ha en fortsatt god fredag.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:54


Krämig pasta med kyckling,champinjoner & dijonsenap   Detta är ett recept från ELLE mat & vin & kocken Daniel Lakatosz   4 port 1 silverlök 2 vitlöksklyftor 10 champinjoner 5 gröna sparris 2 msk neutral olja 50 g smör 1 dl creme...

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:37


    Ja men detta är både enkelt & gott     2 bananer 2 avokado 4 tsk kakao några droppar citron mjölk till lagom konsistens Kör ala ingredienser i en mixer, häll upp i glas, dekorera med valfria bär & njut   ...

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:18


Ugnsbakad lax med picklad rödlök, bönröra & yoghurtsås   Jag började med att gnida in laxfileerna med en kryddblandning som jag gjort sedan tidigare (bla bestående av chili,smoked paprika & kummin ...) Ugnsbaka på 200 grader i ca 25 min beroend...

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:01


I veckan som gått har jag/vi varit med i en utmaning där man skulle utmana sig själv i köket & laga två nya recept . Det har blivit några nya rätter som jag tänkte dela med mig av.   Zucchini & halloumiplättar   2 st zucchihi 1 pkt hallou...

Av AnnCharlott - 6 augusti 2016 22:53


Varit ute i vår lilla odlingslåda i skördat persilja. Detta året blev den verkligen fin, tänkte klippa ner & förvara i frysen för att kunna använda av den till hösten.     ...

Presentation

HAPPINESS
IS NOT A
DESTINATION
IT IS A
WAY
OF LIFE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Recept

Träning!

  Jag ska vara med i tjejemilen 2012!:)

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards