Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Det ær nya tider ...

Av AnnCharlott - 5 november 2013 02:47

    

Hej!


Nu har det gått lite drygt en vecka sedan jag, efter 25 år i Landstinget Blekinge, gjorde min sista natt.

Ett noga øvervægt beslut om att gøra en førændring i mitt ( & familjens ) liv, så numera kan jag titulera mig

"frilansande intensivvårdssjukskøterska".

Jag trodde inte att mina arbetskamrater hade koll på vilket som var mitt sista arbetspass så gissa om jag blev øverraskad nær dom hade dukat upp med ost, kex,frukt & cider - tack snælla ni   .  


 


Lite drygt en vecka ....

Det har hunnit hænda en hel del saker dessa dagarna.

Veckan inleddes med att yngste storebror tillsammans med en kompis gett sig ut på en låååång resa & beræknas komma hem till sommaren 2014.

Dom harinlett resan med att vara i Tokyo en vecka & på onsdag far dom vidare mot Australien :-)


Den lilla familjen som ær kvar hemma har firat høstlov,  vi skulle egentligen varit i Køpenhamn i tisdags men tyværr kom Simone (stormen) mellan & alla tåg från Karlskrona mot Malmø var instælld från måndag eftermiddag till tisdag lunch så vi gjorde en snabb omplanering & for till Malmø istællet.

Några timmar på Emporia & sedan eftermiddagsfika hos M,S & L gjorde att vi var både trøtta & nøjda nær vi kom hem igen.

Min allra førsta Karlskronakompis M var på førmiddagsfika i onsdag, jag  bjød på hembakade scones med valnøtter & ett par olika sorters ostar & vi hade som alltid trevligt & var eniga om att det inte ska behøva drøja så længe tills vi ses næsta gång.

Vinlotteri, bowling med nyaste vænnerna i familjen T, en spontanmiddagsbjudning & sedan en heldag med handboll i Næssjø - ja det var vårt høstlov.


         


// Pia 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:54


Krämig pasta med kyckling,champinjoner & dijonsenap   Detta är ett recept från ELLE mat & vin & kocken Daniel Lakatosz   4 port 1 silverlök 2 vitlöksklyftor 10 champinjoner 5 gröna sparris 2 msk neutral olja 50 g smör 1 dl creme...

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:37


    Ja men detta är både enkelt & gott     2 bananer 2 avokado 4 tsk kakao några droppar citron mjölk till lagom konsistens Kör ala ingredienser i en mixer, häll upp i glas, dekorera med valfria bär & njut   ...

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:18


Ugnsbakad lax med picklad rödlök, bönröra & yoghurtsås   Jag började med att gnida in laxfileerna med en kryddblandning som jag gjort sedan tidigare (bla bestående av chili,smoked paprika & kummin ...) Ugnsbaka på 200 grader i ca 25 min beroend...

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:01


I veckan som gått har jag/vi varit med i en utmaning där man skulle utmana sig själv i köket & laga två nya recept . Det har blivit några nya rätter som jag tänkte dela med mig av.   Zucchini & halloumiplättar   2 st zucchihi 1 pkt hallou...

Av AnnCharlott - 6 augusti 2016 22:53


Varit ute i vår lilla odlingslåda i skördat persilja. Detta året blev den verkligen fin, tänkte klippa ner & förvara i frysen för att kunna använda av den till hösten.     ...

Presentation

HAPPINESS
IS NOT A
DESTINATION
IT IS A
WAY
OF LIFE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Recept

Träning!

  Jag ska vara med i tjejemilen 2012!:)

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards