Alla inlägg den 7 juli 2012

Av AnnCharlott - 7 juli 2012 19:05

Hej !
 
Nu var det verkligen länge sedan men man skulle kunna säga, som jag läste någonstans, själva livet har kommit mellan & då har bloggandet fått stå åt sidan.
 
I dag skulle jag vilja dela med mig av tre recept.
 
Det första är en rabarberchutney.

600 g rabarber
2 rödlökar
1 röd chilifrukt ( tex spansk peppar)
4 dl socker
1 msk färskriven ingefära
salt & nymalen svartpeppar
 
1. Ansa & skär rabarbern i ca 2 cm stora bitar. Skala, halvera & skär löken i tunna skivor. Dela,kärna ur &    finhacka chilin.            
2. Lägg alla ingredienserna i en kastrull tillsammans med 1 tsk salt & 1 krm peppar.
3. Koka upp & låt småkoka utan lock ca 20 min. Rör då & då.
    Häll up i en väl rengjord glasburk. 
    Sätt på ett lock & förvara i kylen.
 
 
Denna chutneyn serverade vi till grillad fläskfile & nypotatis. 
 
         ☀ ---- ☀ ---- ☀ ---- ☀ ---- ☀ ---- ☀ ---- ☀ ---- ☀ ---- ☀  ----☀ ---- ☀ ---- ☀ ---- ☀ ---- ☀
 
 
Fläderfsaft = Sommar
 
Till detta receptet behöfe du 30 st blomklasar
3 stora citroner
1,5 kg socker
50 g citronsyra
 
 
 
Skiva citronerna & varva dem tillsammans med blomklasarna i en stor spann eller bunke. 
Koka upp vattnet & låt sockret smälta i det varma vattnet & tillsätt därefter också citronsyran. 
Häll den heta sockerlagen över blomklasarna / citronerna & låt sedan saften stå i kylskåpet i 3 dagar inna den silas & hälls på flaskor
 
 
 

Presentation

HAPPINESS
IS NOT A
DESTINATION
IT IS A
WAY
OF LIFE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Recept

Träning!

  Jag ska vara med i tjejemilen 2012!:)

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards