Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Att vara stolt,att fega ur & en klok hund - allt på samma dag

Av AnnCharlott - 17 oktober 2013 19:44

Ja, så kan jag summera denna dagen.

Eftersom jag avstod löpningen i går kväll så planerade jag för ett långpass i dag & så blev det. Tänkte mig ett pass på  mellan 12 - 15 km som ett led i mina förberedelser för Göteborgsvarvet 2014 men när jag kom hem hade run keepern stannat på 15.77 km !!! :-) STOLT!


Jag har en app & ett intresse som jag hänger mig åt ibland - geocaching. Till min glädje hittade jag en relativt ny cach bara 600 m hemifrån - vad göra? Jo Malte & jag tog oss en runda i skogen för att se om vi skulle få någon framgång. Jag hittade själva stället men sen blev det stopp - ösregn & skymning FEGA UR! ( får återkomma en annan dag)


Vår 7.5 årige dvärgschnauzer Malte är en "hemmahund", han tycker bäst om att ligga i soffan & vila sig eller busa med någon av barnen eller sin husse & matte. Att gå i skogen & då ffa i obanad mark är inte hans grej, Regn,mörker & kyla, ja då håller han sig helst inne.

I kväll när han var med mig på GC så gjorde han vad han kunde för att stanna på stigen när jag skulle ge mig ut i terrängen & när jag sen bestämde mig för att återkomma till cachen en annan dag ja då hade han full kontroll på åt vilket håll vi skulle - med sträckt koppel före KLOK HUND!


     


Det var nog allt för i dag, nu plan för helgens mat & sen i säng med en bra bok.

God natt // Pia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:54


Krämig pasta med kyckling,champinjoner & dijonsenap   Detta är ett recept från ELLE mat & vin & kocken Daniel Lakatosz   4 port 1 silverlök 2 vitlöksklyftor 10 champinjoner 5 gröna sparris 2 msk neutral olja 50 g smör 1 dl creme...

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:37


    Ja men detta är både enkelt & gott     2 bananer 2 avokado 4 tsk kakao några droppar citron mjölk till lagom konsistens Kör ala ingredienser i en mixer, häll upp i glas, dekorera med valfria bär & njut   ...

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:18


Ugnsbakad lax med picklad rödlök, bönröra & yoghurtsås   Jag började med att gnida in laxfileerna med en kryddblandning som jag gjort sedan tidigare (bla bestående av chili,smoked paprika & kummin ...) Ugnsbaka på 200 grader i ca 25 min beroend...

Av AnnCharlott - 29 juli 2017 21:01


I veckan som gått har jag/vi varit med i en utmaning där man skulle utmana sig själv i köket & laga två nya recept . Det har blivit några nya rätter som jag tänkte dela med mig av.   Zucchini & halloumiplättar   2 st zucchihi 1 pkt hallou...

Av AnnCharlott - 6 augusti 2016 22:53


Varit ute i vår lilla odlingslåda i skördat persilja. Detta året blev den verkligen fin, tänkte klippa ner & förvara i frysen för att kunna använda av den till hösten.     ...

Presentation

HAPPINESS
IS NOT A
DESTINATION
IT IS A
WAY
OF LIFE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Recept

Träning!

  Jag ska vara med i tjejemilen 2012!:)

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards